چالش‌های Thin Client و Zero Client

چالش‌های Thin Client و Zero Client

پس از راه‌اندازی و پیاده‌سازی مجازی سازی دسکتاپ (VDI)، چالش برانگیزترین دستگاه در بحث مجازی سازی دسکتاپ، پرینتر می‌باشد. به طور کلی انتخاب نوع Thin Client، Zero Client و Pc در کارکرد پرینتر اهمیت بالایی دارد.

Zero Client

این دستگاهی است که Frame ware خیلی ساده‌ای دارد که به محض روشن کردن آن صفحه‌ای نمایان می‌شود که یک IP از شما می‌خواهد که در ساختار VDI وجود دارد، با این IP مشخص می‌شود که کاربر به کجا وصل شود.

Thin Client

Thin Client از Zero Client پیشرفته‌تر است و می‌توان روی آن OSهای مختلف قرار داد. این OSها می‌توانند ویندوز یا لینوکس باشند که این بستگی به توانایی Thin Client دارد. بالفرض اگر Thin Client شما 8G فضای ذخیره‌سازی داشته باشد به هیچ وجه نمی‌توان ویندوز 10 pro را روی آن نصب کرد. پس در Thin Client بسته به Config، Ram، نسل CPU، فضای Hard، می‌توان ملزومات لازم برای OS مورد نظر را در روی آن نصب کرد.

کامپیوترهای قدیمی

این سیستم‌ها هم که در قسمت VDI استفاده می‌شوند، کاملا Proof of Concept هستند. ولی بهتر است از کامپیوترهایی که از نسل 6 قدیمی‌تر هستند به عنوان Thin Client استفاده نشود، چون خیلی قدیمی هستند و نمی‌توانند کیفیت تصویری که ما به آن نیاز داریم را به ما تحویل دهند، هم‌چنین Horizon Client های جدید در روی آن‌ها به درستی نصب نمی‌شوند. پس سعی کنید از کامپیوترهایی که نسل 6 به بعد باشند، ویندوز 10 را به طور کامل Support ‌کنند و کامپیوترهایی که 64 bit باشند، استفاده کنید.

Thin Client مجازی سازی دسکتاپ

مواردی که باعث می‌شوند از پرینترها به راحتی استفاده کنیم:

برای پرینترهایی که USB هستند و باید بین چند نفر Share شوند، به جز Thin Client، PC یا کامپیوترهای قدیمی انتخاب دیگری نمی‌توان داشت، برای اینکه مجبور به Share پرینتر می‌باشیم.

در ارتباط با Thin Clientها که ویندوزی و لینوکسی هستند، فقط بعضی از لینوکسی‌ها قابلیت Share پرینت دارند، ولی اگر Thin Client که بتوان روی آن ویندوز لایت نصب کرد، از قسمت Share پرینت آن می‌توان پرینتر را در سطح Thin Client، Share و تبدیل به تحت شبکه کرد و در ویندوزهای VDI (مجازی سازی دسکتاپ) از آن استفاده کرد. کامپیوترهای قدیمی هم قطعا ویندوزی هستند و به راحتی می‌توان آنها را Share پرینت کرد.

نوع Thin Client و Zero Client تاثیر زیادی در مجازی سازی دسکتاپ(VDI) دارند. Thin Clientهایی که پروتکل‌های مختلف VDI را Support می‌کنند به این معنی نیست که همه پروتکل‌ها را به خوبی Support می‌کنند. در VDI پروتکل‌های مختلفی همچون ICA، RDP، BLAST، PCUIP و… وجود دارد، به عنوان مثال Thin Client که blast را Support می‌کند دلیل بر این نیست که بتواند بهترین سرویس را ارائه دهد. Blast پروتکل خوبی است ولی اگر Thin Client شما قابلیت این را نداشته باشد که Blast را به درستی تحویل کاربر دهد، چیزی که کاربر می‌بیند یک دسکتاپ پیکسل پیکسل شده می‌باشد.

جهت مشاوره رایگان و یا راه اندازی زیرساخت مجازی سازی دیتاسنتر با کارشناسان

                                        نسام تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان دفتر تهران ۹۱۰۱۵۴۶۹-۰۲۱
کلام آخر

در تهیه Thin Clientها باید دقت داشته باشد که No Name نباشند و از برندهای معتبر و جدید باشند.

خلاصه چالش‌های Thin Client در مجازی سازی دسکتاپ

انتخاب Zero Client یا thin client بستگی به ساختار شبکه و الزامات شما دارد، در صورت اجبار به اشتراک‌گذاری پرینتر، حتما باید از Thin Client استفاده نمائید و اگر کاربری دارید که پرینتر ندارد و یا پرینتری دارد که نیاز نیست Share شود برای آن کاربر می‌توان از Ziro Client استفاده نمود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد