دانشگاه امیر کبیر

معرفی دانشگاه امیر کبیر

تاسیس و شکل گیری اولیه دانشگاه در آبان ماه ۱۳۳۵ است. در آن زمان، هسته اولیه دانشگاه، به عنوان “پلی تکنیک تهران” به منظور توسعه فعالیت‌های دو موًسسه فنی وقت، “انستیتو تکنولوژی” و “هنرسرای عالی” شکل گرفت. در سال ۱۳۳۶ اولین دوره دانشجویان از طریق آزمون داخلی پذیرفته شدند و از سال ۱۳۳۷ فعالیت آموزشی پلی تکنیک تهران، به طور رسمی با پنج رشته مهندسی: “برق و الکترونیک”، “مکانیک”، “نساجی”، “شیمی ” و “راه و ساختمان” آغاز شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پلی تکنیک تهران در سال ۱۳۵۸ به دانشگاه تبدیل شد و به افتخار رادمرد تاریخ معاصر ایران “امیرکبیر” و تداوم مسیر “دارالفنون”، که به گسترش و توسعه پایه‌های علم نوین و صنعت در کشور اهتمام داشت، به نام دانشگاه صنعتی امیرکبیر نامگذاری شد. این دانشگاه به منظور توسعه و گسترش در زمینه‌های فنی و مهندسی و همسویی با هدف‌های علمی و فرهنگی انقلاب تجدید سازمان یافت و در این راستا تحولات چشمگیری در آن صورت گرفت، اهم این تحولات به این شرح است:

دانشکده تربیت فنی و علوم، به علت مطابقت هدف‌های آن با مراکز تربیت معلم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر جدا و در مجموعه دانشگاهی تربیت معلم قرار گرفت.
مدرسه عالی ساختمان، از دانشگاه صنعتی امیرکبیر جدا و به مجموعه‌ای تحت عنوان دانشگاه خواجه نصیر طوسی اضافه شد.
ایجاد دانشکده‌ها و دوره‌های جدید به خصوص دوره‌های تحصیلات تکمیلی، که منجر به تأسیس ۶ دانشکده جدید درطول سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۴ شد.

عنوان پروژه: دانشگاه امیر کبیر


تاریخ شروع پروژه: 1402

ارائه خدمات مشاوره در خصوص خرید تجهیزات جدید در صورت نیاز.

ارائه خدمات مشاوره در خصوص طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت VMware NSX-T

ارائه خدمات مشاوره در خصوص طراحی و پیاده‌سازی زیرساخت سایت Disaster Ricovery

 ارائه خدمات مشاوره بمنظور افزایش کارائی، ظرفیت و دسترس پذیری زیرساخت داده و پیش بینی نیازمندیهای منابع ذخیره‌سازی جهت تامین تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز.

بازدید وضعیت ظاهری تجهیزات

بررسی وضعیت منابع مورد استفاده و ثبت وضعیت

بررسی طول عمر و گارانتی تجهیزات سخت افزاری و ثبت وضعیت

بررسی اعتبار لایسنس‌ها

بررسی نسخه‌های آرشیو پیکربندی تجهیزات سخت‌افزاری و ثبت وضعیت

بررسی وضعیت نسخه‌های نرم‌افزاری تجهیزات و ارزیابی ضرورت بروز رسانی آن‌ها

پیاده سازی راه حل یا اقدامات ارجاعی از خدمت رفع مشکل

همکاری در طراحی و یا ایجاد تغییرات لازم در ساختار شبکه سرورهای میزبان در صورت تغییر در سیاست‌های شبکه‌ای کارفرما

بروزرسانی سالانه زیرساخت داده (زیرساخت ذخیره‌سازی) در صورت نیاز و تامین شرایط

بهینه سازی زیرساخت مجازی بهینه سازی Vcenter  توزیع بار ماشین‌های مجازی روی SAN ü بروز رسانی ESX هاست‌ها ü بروزرسانی Vcenter

بهینه سازی زیرساخت پشتیبان‌گیری ارزیابی اولیه و ارائه طرح بهبود ü اجرای طرح بهبود، بهینه سازی و ارتقاء

  ارائه خدمات پشتیبانی فنی پس از اعلام اشکال از سوی کارفرما بازدید دوره ای ماهانه برای بررسی و پایش (زیرساخت ذخیره سازی مرکز داده کارفرما بصورت حضوری)

بررسی High Availibility و Load Balancing ارتباطات در سطح تجهیزات شبکه داده (San Switch) موجود در مرکز داده

همکاری در ایجاد Raid Groupها، Poolها، LUNها و Storage Groupها و تخصیص منابع سرویس‌دهنده‌های جدید در صورت نیاز و درخواست کارفرما

ایجاد تغییرات لازم در ساختار ناحیه بندی San Switchها بنابه ضرورت و درخواست کارفرما

دریافت اطلاعیه مشکل از کارشناس مجاز کارفرما / سامانه ارجاع

بررسی مشکل، تعیین اهمیت

ارزیابی و تحلیل و تشکیل تیم تحلیل تخصصی و علت‌یابی در صورت نیاز اقدام اولیه برای کاهش اثرات مخرب مشکل

انجام هماهنگی لازم با کارفرما یا سایر پیمانکاران

ارائه راه حل مشکل

دریافت تایید کارفرما در صورت نیاز برای پیاده سازی راه حل

ارجاع پیاده سازی راه حل به خدمات «توسعه یا تغییر پیکربندی و بروز رسانی

بررسی وضعیت موجود سیستم‌های پردازشی، ذخیره‌سازی و شبکه SAN، استخراج نقاط بحرانی و مشکلات جاری

ارائه طرح‌های بهینه‌سازی یکپارچه بستر جاری در خصوص شبکه های ذخیره سازی، ذخیره سازهای موجود، پیش‌بینی نیازهای آتی سازمانی

با تشکر و قدردانی از مدیریت محترم دانشگاه امیر کبیر

بابت اعتمادی که به شرکت و تیم تخصصی نســام داشته و دارند.




جهت مشاهده دوره‌های تخصصی می‌توانید به آکادمی نســام مراجعه نمائید.