آموزش مجازی سازی

آموزش مجازی سازی

امروزه دوره‌های آموزش مجازی سازی در دنیای IT سروصدای زیادی به پا کرده است، اما سوال‌های زیادی قبل از شروع این دوره ممکن است برایتان پیش بیاید؛ اینکه مجازی سازی را بهتر است از کجا شروع کنیم؟ چه منابعی برای آموزش مجازی سازی مناسب است؟ با گذراندن چه دوره‌هایی از دوره ‌مجازی سازی به یک متخصص حرفه‌ای مجازی سازی تبدیل می‌شویم؟ برای ورود به بازار کار نیازمند یادگیری کدام دوره‎ها هستیم؟ و کلی سوال دیگر ….

آموزش مجازی سازی

نکته: قبل از پاسخ دادن به هر سوالی، ناگفته نماند، قبل از شروع مجازی سازی بایستی دوره‌های Network+ و CCNP را گذرانده باشید.

مجازی سازی انواع مختلفی دارد که شامل Application Virtualization، Desktop Virtualization، Network Virtualization، Storage Virtualization، Server Virtualization و … می‌باشد. درست است که مجازی سازی انواع مختلفی دارد اما تمامی این موارد را نیاز دارید یاد بگیرید تا بتوانید در حوزه مجازی سازی حرفه‌ای شوید، به عبارت دیگر این موارد مستقل از هم نیستند و ممکن است به نوعی باهم در ارتباط باشند. در ابتدا یادگیری Server Virtualization توصیه می‌شود؛ چرا که اساس دیگر مجازی سازی‌ها Server Virtualization می‌باشد.

آموزش مجازی سازی با VMware

شما می‌توانید مجازی سازی را با محصولات متفاوت شرکت‌های مختلف بسته به نیاز سازمان راه‌اندازی نمایید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از جمله شرکت‌هایی که در حوزه مجازی سازی محصولی ارائه داده‌اند می‌توان به شرکت‌های VMware، شرکت Microsoft، شرکت Oracle و … اشاره کرد. از این میان این شرکت‌ها، ما محصولات شرکت VMware را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که محصولات این شرکت به صورت بین المللی در اقصی نقاط دنیا بیشترین بازار کار را داراست.

شرکت VMware برای مجازی سازی محصولات متعددی دارد از جمله: VMware Workstation (برای کارهای لابراتواری بیشتر کاربرد دارد)، VMware ESXi (برای Server Virtualization)، VMware NSX (برای Network Virtualization)، VMware Horizon (برای Desktop Virtualization) و VMware vSphere (پلتفرم کامل برای پیاده سازی و مدیریت زیرساخت ماشین مجازی (VM) در مقیاس بزرگ).

اگر جزو افرادی هستید که مایلید در زمینه مجازی سازی حرفه‌ای شوید، بهترین راه‌حل کسب گواهینامه‌های VMware است. گواهینامه‌های VMware در سطوح مختلف به عنوان Associate، Professional، Advanced Professional و Design Experts ارائه می‌شوند.

گواهینامه مجازی سازی با VMware

گواهینامه‌های VMware دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای نصب، استقرار و مدیریت موثر راه حل‌ها و محصولات VMware را تأیید می‌کند. حوزه‌های اصلی مجازی سازی عبارتند از:

که برای هر حوزه چهار سطح گواهی ارائه شده است:

  1. VMware Certified Associate (VCA): این گواهینامه در سطح ورودی برای متخصصانی است که در مورد راه حل های VMware تصمیم می‌گیرند.
  2. VMware Certified Professional (VCP): این گواهینامه مختص کسانی است که پاسخگوی پیکربندی، نصب، بهینه سازی و مدیریت راهکارهای VMware هستند.
  3. VMware Certified Advanced Professional (VCAP): این گواهینامه برای مختصصانی است که با مباحث مربوط به ایجاد، طراحی، مدیریت و بهینه سازی راه حل های VMware سروکار دارند.
  4. VMware Certified Design Expert (VCDX): بالاترین سطح گواهینامه برای متخصصان فناوری اطلاعات.

شما در ابتدا بایستی وارد دوره آموزشی شوید که در آن دوره بتوانید به VMware ESXi و VMware vSphere مسلط شوید. بعد از گذراندن این دوره، شما می‌توانید خود را یک کارشناس مجازی سازی بدانید، اما کار اینجا تمام نمی‌شود؛ یک ادمین شبکه پس از گذراندن دوره‌های ذکر شده، باید در حوزه‌های مربوط به Backup گیری، Monitoring و Optimizing & Scaling نیز دستی بر آتش زده باشد.

خب در اینجا قصد داریم دوره‌ای را به شما معرفی کنیم که بتوانید به عنوان یک کارشناس حرفه‌ای مجازی سازی وارد بازار کار شوید، برای دسترسی و خرید دوره‌های مجازی سازی کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید:  https://nessom.net

پکیج آموزش مجازی سازی

در این دوره، شما به صورت عملی با مباحث مجازی سازی آشنا می‌شوید. این دوره آموزشی که به دو صورت فیلم آموزشی و متن می‌باشد، محدود به سرفصل‌های خاصی از شرکت VMware نیست. در این دوره شما با مباحثی که در دنیای واقعی با آن‌ها درگیر هستید، روبرو خواهید شد که به صورت عملی راه حل های آن بررسی می‌شود. اگر بخواهیم این دوره را با سرفصل های شرکت VMware مقایسه کنیم، شما پس از گذراندن این دوره به مباحث VMware ICM7 و VMware Optimize and Scale 7 مسلط خواهید شد. تمامی زیرساخت‌های این دوره از صفر تا صد می‌باشد که هیچ سرویسی از قبل پیاده‌سازی نخواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید